ביום 14.7.14 אישרה הכנסת בקריאה שלישית את תיקון מס' 39 לחוק הגנת הצרכן, תיקון אשר יכנס לתוקפו ביום 1.1.2015 אחד התיקונית, אשר זכה לתהודה בתקשורת, הוא התיקון המכונה "חוק הפופקורן". "חוק הפופקורן" יאפשר לצרכנים להגיע לאולם הקולנוע עם מוצרי מזון ושתיה, אשר נמכרים באולם עצמו (למשל, פופקורן, שוקולדים, שתיה וכו').
על פי נוסח החוק, אין למנוע מכל אדם, להביא כל מקום – שאינו "בית אוכל" (מסעדה, בית קפה, מזנון וכו') – "מזון או שתייה מאותו סוג שהעוסק מוכר במקום". החוק למעשה מתיר להביא מוצרי מזון לא רק לאולמות קולנוע, אלא גם למופעים שונים בהם נמכרים מוצרי מזון. מטרת הסעיף בחוק הייתה לשנות את העובדה שהמחירים של מוצרי המזון במקומות הבילוי הינם גבוהים ומופרזים. כיום, בילוי משפחתי בקולנוע יכול להאמיר לעלויות של מאות שקלים, דבר המהווה חסם בפני משפחות רבות. נציין, כי רוב בתי הקולנוע בארץ אף גובים מחיר גבוה יותר על הזמנת כרטיסים האינטרנט, דבר המייקר אף הוא את הבילוי.
במסגרת התיקון לחוק הגנת הצרכן, הוכנסו תיקונים מהותיים נוספים. בין השאר, פורט החוק מקרים שבהם יראו את בעל העסק כמי שהפעיל על הצרכן השפעה בלתי הוגנת להתקשר איתו בעסקה. למשל:
- בעל עסק שמנע מצרכן את האפשרות להתייעץ לגבי התקשרות בעסקה.
- בעל עסק אשר ערך ביקורים חוזרים אצל עוסק, על מנת לשכנע אותו להתקשר בעסקה, למרות שהצרכן הביע בפני בעל העסק כי אינו מעוניין בכך.
- ניצול העובדה כי הצרכן אינו שולט בשפה בה נקשרה העסקה.
- שימוש באיום כלשהו כלפי הצרכן, או מי מבני משפחתו, על מנת לגרום לצרכן לרכוש מוצר או להתקשר בעסקה למתן שירות.
- סיפוק של מוצר או שירות בתשלום לצרכן, אם הצרכן לא ביקש שהמוצר או השירות יהיו בתשלום, באופן מפורש.
- יצירת רושם כי הצרכן זכה בפרס כלשהו או בהטבה מסוימת, אם נדרש תשלום על אותו פרס או אותה הטבה.
לקריאת נוסח התיקון לחוק – לחצו כאן.