פרטי התביעה
התובעת שכרה נכס באילת, ובו ביקשה לפתוח חנות לכלי בית. ביום העברת הציוד, ראתה התובעת נזילה של מים על גבי אחד הקירות של החנות. לתובעת נאמר כי הנזילה היא ככל הנראה מהמזגן. למרות דרישת התובעת, נציגי הנתבעת כלל לא באו לבדוק את החנות באופן פיזי.
למחרת – יום פתיחת החנות, הבחינו התובעת ועובדיה כי כל המחסנים הוצפו במים שזלגו מהתקרה. כדי לתקן את הנזילה, השרברב מטעם המשכירה פתח את אחד הצינורות, ובשל כך הוצפה החנות בצואה ובטינופת רבה. במשך כל אותו היום עבדה התובעת ועובדיה על מנת לנקות את החנות, ולנסות לייבש את המוצרים שנרטבו.
חרף הבטחת הנתבעת שהנזילה תוקנה וכי ניתן לפתוח את החנות לקבלת לקוחות, המשיכו המים לזלוג ושבו להציף את החנות. כך חלפו ימים ארוכים עד שהואילה הנתבעת לתקן את הנזילה בחנות, וזאת על אף שעל פי הסכם השכירות, היה עליהם לתקן כל תקלה באופן מידי.
בשל אוזלת ידה של הנתבעת לתקן את הנזילה, המשיכו המים והביוב להציף את החנות מכמה וכמה מוקדים, תוך שנגרמים נזקים רבים לחנות. התובעת ובני משפחתה עבדו כל הזמן על מנת לנקות את החנות מהביוב שזרם פנימה. בינתיים המשיכו להגיע לקוחות לחנות, והלכו כלעומת שבאו, כמובן. בשל הרטיבות הרבה, התקרה שהייתה עשויה חומר לא עמיד, החלה להתפורר פנימה.
לתביעה צרפנו קישורים לסרטי וידאו שצילמה התובעת והועלו ליוטיוב, כמו גם תמונות רבות מאותם ימים. התמונות וסרטי הווידאו המחישו באופן ברור את הנזקים שנגרמו לחנות התובעת, ואת העובדה כי התובעת ובני משפחתה הם אלו שעמלו על ניקוי החנות.
החנות נפתחה שמונה ימים לאחר המועד המתוכנן, כשלתובעת נגרם נזק כספי רב.
מה פסק בית המשפט?
בית המשפט קיבל את רוב טענות התובעת, וקבע כי על הנתבעת, חברת אי.אם.בי. מגדלי אילת בע"מ לפצות את התובעת בסכום כולל של 17,000 ₪.
תק (אילת) 15195-01-12 אמויאל נ' אי.אם.בי. מגדלי אילת בע"מ