בית המשפט לתביעות קטנות קבע כי חברת שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ להשיב לתובעת חלק מהסכום אותו שילמה עבור הביטוח, לאחר שהובטח לה שהשירות כולל גם חלפים.
התובעת פנתה אל הנתבעת, חברה הנותנת שירות למוצרי צריכה ביתיים, על מנת שתתקן תקלה במכונת הכביסה עבורה רכשה ביטוח למשך שבע שנים. כשהגיע הטכנאי לביתה של התובעת, הוא מסר לה כי החלפת החלקים אינה כלולה בביטוח, וכי עליה לפנות לשירות הלקוחות של החברה. גם בשירות הלקוחות מסרו לתובעת כי הביטוח שרכשה אינו כולל חלפים.
פסקי דין נוספים בנושא מוצרים לבית:
- מקרר לא תקין – התובע זכה ב-7,000 ש"ח
- מכונת הכביסה לא פעלה במשך חודש – החברה תפצה את התובעת ב-1,800 ש"ח
- המזגן לא עבד במשך 20 יום – השוכר יפוצה ב-2,000 ש"ח
- מי שקנה מוצר חדש לא חייב להסכים לתיקונים חוזרים
לטענת התובעת, על החשבונית שניתנה לה (ואשר צורפה לכתב התביעה), כתוב במפורש שהאחריות כוללת טכנאי וחלפים. החברה טענה כי בתקנון השירות מצוין שהשירות אינו כולל את כל החלפים, אולם בית המשפט דחה את טענת החברה. נפסק כי הנתבעת לא יכולה להסתמך על התקנון, שעה שלא הוכיחה כי התקנון הובא לידיעתה של התובעת, וכי היא אישרה אותו.
בית המשפט קבע כי בשל הכיתוב על החשבונית, שהאחריות כוללת ביקור טכנאי + חלקים, הרי שהתובעת הייתה יכולה להניח באופן סביר, שהביטוח אשר שילמה עבורו, כולל החלפת כל חלק אשר ייפגם במכונה, ללא החרגות.
נפסק, כי על הנתבעת להשיב לתובעת 1,080 ש"ח מתוך סכום הביטוח הכולל, שכן בסופו של יום אכן הוחלפו חלקים במכונת הכביסה. בנוסף, פסק ביהמ"ש כי על הנתבעת לפצות את התובעת בסכום של 400 ש"ח עבור הוצאות משפט.
לדידנו, סכום של 400 ש"ח עבור הוצאות משפט הינו סכום נמוך, שאינו מבטא את הזמן הדרוש להגשת תביעה, כמו גם הטרטור, הטרחה ועוגמת הנפש. כדי להגיש תביעה קטנה, נדרש אדם לכתוב את התביעה, להגיע לביהמ"ש ולהגיש אותה, לקרוא את כתב ההגנה, להתכונן לדיון ולהגיע לדיון. הליך זה לוקח זמן, ולדידנו הסך של 400 ש"ח אינו מבטא את הפיצוי הראוי עבור זמן זה, וכן אין בו כדי להרתיע חברות מלפעול כפי שפעלה הנתבעת, וכפי שפסק ביהמ"ש.
ת"ק (נתניה) 1862-05-13 וקנין נ' שרות פלוס למוצרי צריכה ביתיים בע"מ