הגיעו למלון ולא הייתה הזמנה על שמם – וואלה טורס תפצה את התובעים

11 בדצמבר 2013

בית המשפט לתביעות קטנות פסק כי הנתבעת, חברת וואלה טורס, תפצה תובעים בסכום של 2,500 ש"ח, מאחר שהמלון שהזמינו היה מלא, והמלון החלופי היה רחוק ממרכז העיר ומתחבורה ציבורית.

התובע, אדם מבוגר אשר סובל מקשיי הליכה, ביקש במפורש בעת הזמנת החופשה, מלון שיהיה ממוקם במקום נוח. כשהגיעו התובעים למלון, הם נוכחו לדעת כי אין הזמנה על שמם במלון, וכי אין חדרים פנויים. פניותיהם של התובעים לנתבעת ולחברת גוליבר (ספקית הנופש) לא עלו יפה. התובעים נעזרו בעובדי המלון, אשר מצאו להם חדר פנוי במלון אחר. ואולם, המלון החדש לא היה כלל במרכז העיר, והיה מרוחק מעורקי תחבורה ראשיים ונוחים. dreamstime_xs_10906189

הנתבעת וואלה טורס טענה להגנתה, כי היא רכשה את החבילה מספקית התיירות גוליבר, ועל כן האשמה אינה רובצת לפתחה. כן טענה הנתבעת, שהיא עשתה "מאמצים גדולים" על מנת לאתר את התובעים טלפונית, ומשלא הצליחה, פנתה לחברת גוליבר, והאחרונה פנתה למלון שסייע לתובעים להגיע למלון חלופי.

בית משפט קיבל את התביעה נגד הנתבעת, ופסק כי העובדה שחברת גוליבר כשלה במתן השירות, אינה מבטלת את אחריותה של הנתבעת. גם אם גוליבר לא העבירה את התשלום למלון, כפי שנטען, הרי שהנתבעת ידעה על עובדה זו זמן מספיק מראש על מנת לעדכן את התובעים, אולם היא לא עשתה כן.

טענת התובעים שהמלון שסופק להם היה ברמה נמוכה יותר מן המלון שהזמינו התקבלה על ידי בית המשפט, כמו גם טענתם שהמלון החדש היה רחוק ממרכז העיר ומתחבורה ציבורית. בעקבות כך, פסק בית המשפט, נגרמה לתובעים טרחה וטרדה רבה. עם זאת, בית המשפט דחה את דרישת הפיצוי של התובעים, וקבע כי סכום הפיצוי יעמוד על 2,500 ש"ח, וכן פיצוי נוסף בסכום של 600 ש"ח בגין הוצאות משפט.

ת"ק (נתניה) 23307-03-13 מרום נ' וואלה טורס בע"מ

 

כתיבת תגובה